att det ska vara så svårt...


... att fatta när jag säger Renaissance Hotel!
Efter 20 minuter när taxichauffören pratar med en korean,
DÅ så, ah, Renaissance Hotel.. ja men det var ju det ja sa!

Idag hade Anders lite sovmorgon så vi sov lite längre och åt frukost ihop innan han åkte! Jag drog ut på stan runt 12 och tog mig då till tunnelnbanan för att testa den. O den funkade ju alldeles utmärkt här med. kanske inte riktigt lika enkel som i Shanghai, eller så är jag bara så van vid det upplägget. Jag åkte över och upp till Down Town :) Hade tänkt ta mig till Seoul City Hall, men jag hittade en massa annat på vägen så jag kom aldrig dit... Jag hittade istället Cheonggye Stream som är som en konstgjord bäck som rinner genom Down Town. Denna har för stunden pyntats i rosa för Rosa Bandet och bröstcancer fonden. Där var scen och grejer så det är nog en massa happenings under kvällen. Hoppas det håller på hela veckan så kan jag ta med Anders dit!

Jag åt lunch på ett trevligt Franskt ställe med mycket sjyssta bakverk (smakade dock inte på dem)



Sen var jag som sagt på väg mot City Hall men svängde åt andra hållet där jag skymtade ett palats.. Gyeongbokgung..Ja det är inte lätt att komma ihåg dessa namn.. Inte logiska alls..som kinesiskan fast nytt på något sätt.. Jag köpte mig en biljett och gick in... Nu tycker väl jag att det finns lite för många hus att titta på, och alla ser likadana ut..Kan bli lite trist.. MEN det fanns även ett museum för Koreanska befolkningen som var lite intressant..


Admiral Lee Sun Sin


Denna stenstolpen mätte man vattennivån med förr i tiden.
Från början var den av trä men de utvecklade den till sten istället...mer hållbart...:)

ja efter det tog jag mig mot Dongdaemun som ska vara full av shopping...efter mycket traskande insåg jag att jag stigit av en station för tidigt för där jag var fanns då inget att ha! Jag åkte vidare en station som då hette Dongdaemun och där kan man snacka shopping. Dock inget för mig.. Känns som att någon sagt till koreanerna att Stickat och militär färger kommer va inne..o visst det kanske det är, men man kan ju ha ngt annat än det i alla 300 affärer!! Nä..tro det eller ej men ett HM skulle sitta fint!



Sugen på mat?



Sko-heaven!



Kvällen avslutades i alla fall längst upp i en galleria med kyckling i het currysås.
Nu en latte i sängen innan sovdax. I morgon blir det utflykt till gränsen!

Missa inte uppdateringen av det!

godnattkram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0