On my own, dag 1


Ja så turistade jag då i min ensamhet igår. Och jag måste säga, det är inte lika kul att göra själv. Man ser en massa saker men kan inte dela det med någon.. Ja, fota kan jag ju göra men de blir ju itne riktigt samma sak..kanske skulle koppla på mig en kamera och spela in hela dagen så Anders kan kolla på den sen..så han VERKLIGEN fattar :)

Jag tog i alla fall på mig tant-sandalerna och började traska igår, hade läst om ett område, Apgujeongdong, som skulle vara ett najs område med butiker, cafeér och restauranger. Området ligger på samma sida som vi bor, i området Gangnam-gu.. Det tog nog en 2 timmar innan jag hittade rätt, men när jag kom i rätt område var det verkligen häftigt! Som det vi vart i dagen innan fast mer up-scale typ.. (lite finare)
Första stoppet blev vid en blå dörr... Spännande, vad kunde finnas innanför denna vackra dörr...??



Jo, Chocolateria..!!   I´m in Heaven!


Här fanns 3 våningar choklad-studio.
1 våning med butik & café, en med kök för fest och event-uthyrning och övrst en
designstudio där de designade nya praliner, skulpturer m.m.

Jag fick en egen I-Pad, där jag valde från meny med bild på allt.
Och på menyn stod CHOKLAD!



Efter det forsatte jag att strosa..och strosa...och gå..och gå... jag avslutade på ett stort center för kongresser, bio, akvarium och shopping som heter COEX.. Sen var jag helt slut. Hade vart intressant att veta hur långt jag faktiskt gick igår...

Kvällen ägnade vi åt varandra eftersom Anders åkt ned till Södra Korea idag och kommer hem i morgon kväll.. SNYFT...ensam i Seoul.. hmmm...
Vi njöt av en god italiensk middag och sen av en öl på en arabisk bar,
avslutningsskålade  gjorde vi på en jazz-bar.. Blue Moon Jazz Bar...







Puss från mig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0