Ärtans Vänner


I går kväll var det dags för premiär för mig i sällskapet Ärtans Vänner.
Om man går in på hemsidan för Ärtans Vänner, står det : "En tradition bland svenska män i New York". Förlegat, ja kanske, i Shanghai är det öppet för män OCH kvinnor, du behöver bara en inbjudan från någon som är med. Det startades i alla fall i NY för 45 år sen så det är en gammal tradition och går ut på att helt enkel i svenska vänners lag (nya & gamla). Äta svensk husmanskost ( dock alltid ärtsoppa och pannkakor), dricka snaps och punch, sjunga visor och ha en trevlig kväll.

Och visst hade vi trevligt! Kvällens tema var att klä sig i blått och gult. Det var superbra upplanerat med presentation av bordsgrannen, pop-quiz med svenska låtar och jätte god mat! Lustigt det där med att hemma äter man minsann inte ärtsoppa men här är det super gott :)
Snacka om att bli patriotisk :)


Ärtoppan var mycket godare än den ser ut på bilden, jag lovar!


Min outfit för kvällen, insåg att jag då mer blått än gult i garderoben:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0