Ett sjätte sinne...?



Idag satt jag på tunnelbanan mot Martina, Linje 10. Vi Shanghai Library blev det en tvär inbromsning och sen fick vi sitta o vänta i ca 30 minuter ( efter det gav jag upp, tog en taxi istället) Jag tänkte när vi stod o väntade,  tänk om det kommer ett tåg bakifrån och kör rakt in i oss. Jag konstaterade att jag ju satt ganska långt fram så kanske det inte vart någon fara för mig...O om tåget skulle komma i fuull fart genom vagnen...kan man då lägga sig i mittengången och på det viset klara sig.. SOM PÅ FILM!
Nää, troligen inte...men själva grejen i sig är ju inte trolig alls för visst har de
kommikation som meddelar när ett tåg står still....

Jag tog min taxi till Martina...

Nu läser jag på Expressen att ett tåg, på Linje 10, några stationer framför där jag satt, kört in i ett stillastående tåg bakifrån, därav väntan på tunnelbanan...med 200 skadade..
Ja, mina tankar var inte så långt borta från filmens värld...

http://www.expressen.se/nyheter/1.2573323/tunnelbanetag-kolliderade-i-kina


Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0