Fredagsmys...


Fredag = Mahjong + en trevlig lunch efter.
Idag blev det på ett nytt ställe med helt fantastiskt god Gulasch soppa och wraps. Urban Soup Kitchen.
Ett hål i väggen ( dock lite högre kvalité av hål än vissa andra) med billig och god mat. Det är lite av en WOW upplevelse när man går på ett sånt här ställe för första gången och inser att hade inte ens vänner tagit med en in hade man aldrig gått in där.


Adress:
280 Madang Lu, near Zizhong Lu
卢湾区马当路280号, 近自忠路

Efter en god lunch åkte jag och Martina till Frangipani på Xinle Lu( äntligen removal av mina bröllopsnaglar, vilka har vart jätte fina.. Tack Jenny!! men nu alldeles för långa) Det blev Borttagning, manikyr, pedikyr OCH ett glas vitt:)
Frangipani har en liten drink-meny.. te, kaffe, läsk, öl eller vin.. Nice en fredag ju :)



Adress:
204 Xinle Lu, near Donghu Lu
新乐路204号, 近东湖路

Sen blev det hemfärd och jag insåg ännu en gång att trafiken blivit så sjukt mycket värre sen innan sommaren..Jag försöker tänka att jag nog lite glömt hur det var...men det har nog faktiskt blivit värre!
Herregud, Martina va tvungen att dra fram sitt ben och vifta med, a la Sex and the City, o inte ens det hjälpte!

Kvällen har jag tillbringat i god vänners lag och med god Italiensk mat på Bella Napoli,
självklart toppad med en Limoncello .)

Alltså, ni måste tro att jag går upp flera kilo i veckan för jag bara skriver om mat, fika, godis etc... men jag tränar faktiskt en del...ibland...:)

Puss o kram och god natt!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0