Glad Lucia!

 
 
6.30 ringde klockan...
Jag tassar upp för att värma lussebullar, ta på lucia linnet,
tända ljusen i håret och sjunga upp..
 
To good to be true...det är ju så att vi bor i Shanghai
och här får man med små medel göra det så mysigt man kan.
 
Jag önskar jag kunde visa en bild och film på när jag 7.00 skrider in i sovrummet
med kandelaber i handen, iklädd enadast en vit skjorta (Anders)
med ett svart sidenband runt midjan och skrålar på hes stämma Sancta Lucia och Godermorgon..
Jag blir själv så rörd att jag nästan börjar gråta istället för att sjunga
medan Anders fundersamt gnuggar sig i ögonen
och nog helst lnskar att han fått sova en halvtimme till...
 
Ja, så går det till när familjen Danås ska skapa lite Lucia stämning i Shanghai...
 
Glad Lucia till eder alla!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: ecarlssons

åhh, så fint. det är ju ändå tanken som räknas, inte sant. hälsa mannen. kramar

2012-12-13 @ 21:06:30
URL: http://ecarlssons.blogg.se
Postat av: Katarina

Vad fint! Jag fick min lilla dos av Lucia igår kväll framför tvn med Svts lussefirande. Det var från Uppsala Domkyrka och det var stämningsfullt :-) Ha en fin helg!

Svar: Åh, mysigt! Vi såg faktiskt på det idag, en liten bit men ändå :) Önskar er detsamma! Kram till er båda!
Kristinkakaishanghai

2012-12-14 @ 10:56:29
URL: http://www.katarinaicologne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0