Jordgubbssäsong & pepparkaksbak!

Ja visst känns det konstogt :) Jordgubbar nu. Och säsongen har bara börjat! Än så länge lite dyra, en burk med ca 10 för 38:-. Jag vet, jag vet, alldeles för dyrt, i alla fall för en smålänning :) Men snart snart kommer man kunna köpa en hel påse för en 20a! I like!
Och mitt i detta är det dags för pepparkaksbak!
TYVÄRR var degen helkonstig, jätte torr och gick knappt kavla ut
utan att den delade på sig, för att inte tala om när man skulle flytta
figurerna från bänken till plåten.. efter 2 plåtar gav jag upp,
slängde degen, stängde av julmusiken och surade i stället.
Jag som ska fixa pepparkakor till SKs lussefika nästa vecka...hm...
...tänker med ens på IKEA. Hoppas det finns kvar!

Såg finfint ut så lnge det varade, en 10 minuter med julstämning!
 
Jag var idag och hämtade finfina väskor på Label 88 som jag beställt!
Äkta läder, inte kopior!
Kanske, kanske det är en eller 2 julklappar i kassarna oxå :)
 
 

Ikväll ska jag och Lena gå på teater! Myspys!
Maja-Stina Johansson Wang, eller vår körledare lättare sagt, har regisserat Narnia, Lejonet och häxan på engelska. Det ska bli superspännande att se. De har fått bra recensioner!
 
Till sist! En puss till er alla.
Idag 16 dagar kvar till hemfärd!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0