koka koka liten kräm

 
Då var det dags.
Dags att testa om man har det eller inte.
 
Tatatatada!!
Jag ska koka min egen vaniljkräm, till min hemgjorda tårta till midsommarafton.
 
Som sagt, bagardotter som jag är borde det ju inte vara så svårt, MEN, jag är ju som sagt van vid
Gräddvisp maskin, bottnar bakad av en bagare och vaniljkräm färdig och klar
  , bara att dela bottnarna och lägga ihop tårtan. Mitt stora problem brukar vara att få tårtan rak..
Nu kommer jag få större problem... vaniljkrämen ska bli bra,
moussen ska bli bra och grädden ska vara visp-bar.
(inte alltid den är det här)
 
Och dessutom till min fasa kom jag ju på att jag inte har ngn SÅG!!
Hur ska jag kunna dela bottnarna utan vår underbraiga såg från bageriet??
 
Jaha, jag får väl använda en brödkniv då! :)
 
Här är början till vaniljkrämen, so far :)
 
 
 
  
 
 
 
 
Håll tummarna!
 
kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha övertygad om att det går bra utan sågen!

och nästa gång grejar du nog hängvändningarna med;)

2012-06-20 @ 10:48:38
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Katarina

Hoppas krämen blir bra!! Och ha en fin midsommar. Sommarkram till dig o Anders :)=

Svar: Detsamma min vän! Blir det midsommar på ön för er :) ? Hoppas på att vi hinner ses en sväng när vi är upp mot kusten! Stora kramar
Kristinkakaishanghai

2012-06-20 @ 11:58:41
URL: http://www.katarinaicologne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0