Världens bästa födelsedag!

 
Så kom min födelsedag...äntligen!
Som sagt, jag fyller äldre men är fortfarande som ett barn innan julafton :)
 
Anders hade ju jiddrat om en massa för att göra mig nervös och orolig men dagen började perfekt med sång och frukost på sängen och en massa fina presenter (vilket vill säga alldeles för mycket!) 
 
 
Efter frukost på Element Fresh bar det vidare mot okänt mål. Det var ganska regnigt i lördags och Anders jiddrade om vi skulle behöva hem och byta skor, köpa oss varsinn poncho m.m. Men iväg for vi. Taxin tog oss ut mot floden, vart skulle vi egentligen?? Vi hoppade av längst upp på The Bund, utanför The Peninsula. Skulle vi på ngn form av utflykt, med båt, cykel eller liknande??
 
Eftersom vi var lite tidiga så gick vi in på The Peninsula (som är för er som inte vet ett av stan bästa hotell) Kikade lite i ders (as dyra) affärer och strosade lite...jag hade ju bara i tanken, vad fasen ska vi göra??!
 
På väg ut igen frågade Anders om B1...?
Plötsligt stod vi utanför The Peninsulas chokladbutik och inne där möttes vi av deras Executive Chef of Pasterys ( det vill säga, chefs konditorn) Jag skulle få baka min egen födesledagstårta!!
 
Oj vad kul det var! Så spännande, gott och flott :) Vi fick även en rundvandring i deras bageri, konditori och kök. Fick hälsa på alla chefskockar och chefsbagare.
Superspännande!!
 
 
 
Efter tårtbakandet blev det massage på Zen massage!
Bra ställe! 90 minuters olje, axlar och huvudmassage!
NICE!
 
Vid halv 8 bar det av mot middag. Ännu en överraskning!
Middag på 8 1/2 Otto Mezzo Bombana, en italiensk restaurang från Hong Kong med 3 stjärnor i Guide Michelin! Mums vad smaskigt!
 
Tack älskling och bästa mannen i världen för en underbar födelsedag!
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Wow, där ligger man i lä.. ;-) En födelsedag att minnas länge!

2012-06-26 @ 10:52:05
URL: http://www.katarinaicologne.blogg.se
Postat av: Emma [www.emmasutsida.se]

Wow, vilken kväll. Ingen dålig make du har :) Måste varit häftigt att få baka tårtan på Peninsula.
Vilken fint kort A hade skrivit oxå :)

Nu är ni snart hemma, hoppas vi ses.

kram

Svar: Ah det var super! Och han,min make är ju oxå det faktiskt..som de flesta makar och blivande makar :) ja hoppas vi hinner ses ! Mitt svenska nummer, 0709831386
Kristinkakaishanghai

2012-06-28 @ 10:29:02
URL: http://www.emmasutsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0