I Yu Gardens lugna vrå...

 
Inte direkt jätte lugnt bland all kommerciell skit men kul att va i för en stund!
 
Onsdag gick till Yu Yuan Garden, Insektsmarknaden, Xintiandi och skoprovning!
 
Vid en av portarna in till Yu Yuan Garden.
No fire in det hall här inte :)
 
Inne i området Yu Yuan Garden så finns en kinesisk trädgård, Yu Garden.
Här kan du ta en paus från det komerciella och
strosa bland stenar, fiskar och lite grönska.. Ganska rofyllt!
Matning av fiskarna :)
Draken som omger trädgården.
 
På vägen till insektsmarkanden hittade vi dessa sötnosar!
Hur söta e de inte!!??
Endast 260 Rmb!!
Tyvärr tror jag de är färgade, SÅ randiga finns väl inte!?
 
På insektsmarknaden sen blir man verkligen varse om att
djurens rätt i samhället inte existerar.
Fast bundna i en pinne..
Chinchillor.
När jag var yngre hade jag en chinchilla, hon hette Chilla..
Hon var välrdens goaste, men världens olydigaste. Hon bajsade överallt
och släppte man henne sprang hon all världens väg,
det var bara tur om man fick tag i henne..
Hon dog alldeles för ung tyvärr!
 
Sist men inte minst så var vi hos skomakaren och testade pappas skor.
Bara en prototyp men de blir nog najs!
Skomakaren heter Yang Ye Shoes och ligger på Fuxing Road nära Henshan Road.
Jag har sytt upp 2 par stövlar som jag är super nöjd med. Kostnad per par ca 1600RMB.
 
Kram och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0