Del 2, torsdag i Singapore..

 
När jag väl hade hittat gatan-som-var-svår-att-hitta, då ringde Anders!
Som överraskning hade han slutat tidigare och vi beslöt oss för att träffas upp nere i
Singapores hamn för att ta cabinbanan över till den konstgjorda ön Santosa
som bjuder på strand, hav och en massa aktiviteter som bland annat Universal Studios!!
Och jag ÄLSKAR ju sånt!! Wiiiihoooo!
 
Vi började med en tilläggsöl vid en av Santosas många stränder!

  
Inte super najs utsikt från alla stränder..
om man inte är väääldigt intresserad av lastfartyg vill säga ;)

 
Så var det då dags för Universal studios! Dock ahde vi strosat runt så länge att vi kom dit 2 timmar innan de stängde.. Stängde redan vid 7 av ngn konstig anledning!!?? Verkligen alldeles för tidigt..
Jag lyckades dock få min vilja igenom att vi ändå skulle gå in
( till ett lite högt pris för den korta tiden)
 
Sen började jakten, jakten på bästa åket!!
Mycket sping om man ska hinna med ca 6-7 attraktioner på 2 timmar!
 
Vi hann nästan :)

 
Bästa Rajden gick till Mummy som kördes i totalt mörker!
Wiiihoo!!
 
Jag lurade in Anders i något jag tänkte skulle bli som Kållerado på Liseberg,
en vattenattraktion där man kanske blir lite blöt...
 
Jag hade fel.., HERREGUD, på slutet hissades vi upp i ett shackt,
rakt mot en skrikande T-REX, sen släpptes vi ut för en brant backe,
rakt ned i vattnet, jag dränktes av en liten mini tsunami kan man säga!!
 
Där fick jag för att jag drog med Anders!
 
 
Tur att de hade torkrum att hyra för 5 dollar efter turen :)
 
 
Jag måste säga att trots den begränsade tiden och realtivt
lilla nöjesparken bjöd den på ett bra utbud av attraktioner!
Just my style!
 
Kvällen avslutades på Chillis med tex mex och burgare!
 
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0