Äntligen fredag :)

 
Innan idag skrev jag på Fejsbok att fredagar i skolan hade man roliga timmen.
Nu är det omvänt, jag har Roliga Fredag och kanske kanske ibland
har jag oturen att ha en tråkig timme :)
 
Dagen började med mahjong som vanligt!
Idag vann jag faktiskt en rejäl slant
( ja alltså med tanke på att vi spelar om 10 öringar, jag vann typ 15 spänn!)
 

Martina hade mer otur och förlorade typ 30:-
så när hon vann 1.60:- så var hon överlycklig!
Det var du värd Martina ;)!!
 
Precis när vi skulle avsluta för att ge oss ut på lunch så kom VÄRLDENS oväder!!
Det rullade in och omslöt hela Shanghai!
 

 
Hur skulle vi ta oss ut??
Jodå, efter lite skydd-av-sko-fix bar det av mot lunch :)
 

 
 
Efter lunch på ett nytt ställe där lunchen kostade 30RMB drog
jag och Martina vidare på vår Roliga Fredag till
Diva Life för Ice Cream Pedikyr och manikyr.
 
 
Ja det var ju inte direkt jordgubb, choklad, mjukglass eller chokladsås & strössel
på fötterna men nån slags kräm var det och skönt var det :)
 
Jag kan dock rekommendera Diva Life, de är duktiga på manikyr och pedikyr, kör enbart med OPI lack och dessutom har de behandlingar med Dermalogica, vilket kan vara svårt att hitta i Shanghai. De har även vaxning, massage m.m. En ansiktsbehandling ligger på 400-500 så inte superbilligt, men du vet ju vilka produkter de använder vilket kan kännas värt det!
 
http://www.smartshanghai.com/venue/1995/Diva_Life_%28Garden_House%29_shanghai
 
Jaha ni, Roliga Fredag är INTE slut. Nej då, varför sluta när man är på topp :)
Det är ju restaurangvecka denna veckan och det måste man ju utnyttja!
Många Fine Dining restauranger kör menyer för endast 250:-!!
Jag har hört mycket om Jimmys Kitchen, vilket är den första västerländska restaurangen i Shanghai så där blev det en date ikväll med Maria, Fredrik & Martina.
 
http://www.jimmys.com/index.html
 

MUMS!!
Vi drack även ett jätte gott vin till förrätten, så klart tog jag inte namnet men det var ett
Sauvignon Blanc från Malborough, Nya Zeeland. The Stone ..typ :)
Super duper gott i alla fall!
 
Nu är Roliga Fredag över för denna veckan,
imorrn blir det Mysiga Lördag, för då kommer Anders hem!
 
Go helg på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0