Linda bjuder på lunch!

 
I tisdags blev jag och några till utbjudna till Linda som efter sommaren flyttade
in i ett helt nytt hus på ett helt nytt område! Området ligger på Pudong,
heter Jinqiao och tar ca 20-30 från mig med taxi.
( Ca 15-20 in till City skulle jag säga)
 
Området var verkligen helt nytt, clubhus m.m. öppnar i Decmeber och Lindas familj är bland de första att flytta in. Har man barn och vill bo lite mer lugnare är detta ett kanon alternativ!
Hyfsat nära till stan (även Jinqiao har ett mysigt centrum med Carrefour, Starbucks,
Decathlon och en massa restauranger) och så klart lite, lite om än lite, friskare luft.
OCH vilka hus! Stora, helt nya och med trädgård och altan.
Det kändes som att sitta ute i Sverige när vi intog den goda lunchen som Lindas ayi hade lagat.
MUMS!!
 
Kinesiskt när den är som bäst!
 
   
  
Dumplingarna var as goda och det visade sig att jag kan göra precis lika goda.
Det var färdiga från Carrefours frysdisk! Yippiee! :)
 
Mot Callefoul (som amn säger i Kina:)
 
kram
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin O

De där dumplingsen brukar jag köpa nere på Lawson, finns lite överallt, goa!:))

2012-09-24 @ 05:44:30
URL: http://kakansemlanoliven.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0