Fredags-feeling...eller hormonsvallningar..

 
Efter en god lunch med Lena i fredags tog jag mig till Ikea.
Ryktet om smågodis hade nått mig!
 
Efter lite ljusinköp och brusande hormoner i kassan
(tant som gick före och EXTREMT långsam personal)
kom jag äntligen ut och fram till godis-hörnan.
 
 
Och till min förtjusning fanns där Bassetts vingummi,
Ferraribilar och lite annat smått och gott.
 
Nu kom Hormon-brusning nr. 2.
Vid invägningen av godiset som var tvunget att delas upp i 2 påsar,
en med godis med papper runt och en utan,
så tog ettiketterna slut vid vågen efter första påsen.
 
Det tog 4 personal 20 minuter att byta rulle. Under denna tiden kom 10 buffliga
studenter och gormade, smakade precis varenda godisbit,
inte en gång utan 3 gånger (minst!.
De tog dessutom godiset med handen!
Till slut försökte jag mig på om-blickar-kunde-döda taktiken med
extrem små och smala ögonspringor,
men de fattade inte vinken...
 
Hade ferraribilarna och vingummit varit så extremt åtrå-värda hade jag skitit i godiset,
men nej.. jag bubblade av ilska inombords,
stog ut för att sen njuta av mitt svenska och färska godis!
 
Ikeas godis får 3 av 5 Ferraribilar
+ förvånansvärt färskt faktiskt
- inte så många av mina favoriter,
hade önskat mer salt och mer choklad och nappar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0