Jag är inte bara tjock!

 
Mycket är ju charmigt med att va gravid.
Alla uppmärksammar, alla bryr sig och får man må bra som jag
så känns det ju fantastiskt att vara gravid.
 
Jag mår ju inte illa!
 
Men det är ju faktiskt också sidan där kroppen förändras
och du blir större än du någonsin velat bli.
 
I hela ditt liv har du jobbat för att inte gå upp de där kilorna, att försöka träna
och äta rätt och att inte ha kläder som gör att man ser rund ut.
 
Och helt plötsligt, SMACK!
 
Kilorna bara ökar, magen växer och INGA kläder sitter som du önskar.
Att du dessutom börjar känna dig helt förfärligt osmidig,
får svårt att bara böja dig sådär när du tappar något
och resa dig ur sängen på en sekund...
 
Även om man mår hur bra som helst så kommer dagarna
då kineserna kollar på en som om " va tjock hon är" och inte
alls verkar förstå att det är för att man har en bäbis i magen
och man bara vill dra täcker över huvudet eller slå in sig själv i en sopsäck...
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Men det är ändå en rätt häftig transformation man genomgår!! Och kineserna är som dom är, inget att bry sig om. Du är vacker :-)

2013-04-01 @ 13:34:57
URL: http://www.katarinaicologne.blogg.se
Postat av: Elin

Håller helt med dig! Både mysigt och jobbigt att vara tjockis...sen att jag ofrivilligt "slapp" de sista två månaderna var ju faktiskt skönt för kroppen.
När vi var i Turkiet på segling i somras fick min mage en väldig uppmärksamhet av turkarna, de var väldigt förtjusta och gav en både fördelar och massa frågor - boy or girl!?
Så det har både sina för och nackdelar att vara tjockis...
Kram

2013-04-02 @ 23:09:26
Postat av: Hanna

Jag håller med! För att inte tala om att det är typ omöjligt att knyta skorna!! Och om en enda människa till "gissar" att det är en pojk "för magen ser hunnit så" så blir jag tokig.

Grattis till Peanut i magen. Här kikar Pricken ut om en månad :)

Svar: Hahaha, ja jag känner igen mig :) Häromdagen på barnklädesmarknden gjorde tanten i ståndet det fantastiska testet med penna och tråd... It´s a BOY! Oh thanks god! väldigt fokus på vad det är, jag är mer nyfiken på VEM det är :) Fatta en månad, spännande!!!!
Kristinkakaishanghai

2013-04-06 @ 02:03:23
URL: http://hemmahoshannablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0