Att amma eller inte amma...


Sen dag 1 har amningen strulat för mig. 
Först fick inte Axel i sig tillräckligt med mjölk så han gick ned i vikt och vi fick börja med tillägg. 
Sen kunde han inte greppa ordentligt så vi fick börja med amningsnapp ( vilket jag tror alla ni som använt håller med om hur frustrerande det kan vara att få på plats med en sprattlande bebis i famnen) 

När väl sugandet nu funkar och jag trodde det skulle vända, då är allt annat än att äta intressant. Ljud, ljus, mina BH-band, min hud.. 
ALLT som inte är att äta. 

Jag har vart sjukt tålmodig och envis. "Jag ska amma tills han är 6 månader"! Och jag har många gånger tänkt ge upp.. Vad är det för mening med att slita när man ändå måste ge ersättning också? Dubbelt jobb liksom. 
Men, jag har fortsatt. 

Nu, när 6 månaders dagen närmar sig vet jag inte om jag vill sluta, för de gånger de funkar, då är det ju det mysigaste som finns! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0