Shibuya


Idag har vi spenderat vår tid med att utforska Shibuya. Det är bland annat här den kända korsningen Shibuya Crossing ligger...Jag tog Axel i vagnen och försökte mig på Metron! Har hört att det ska va lite sisådär med barnvagn, ibland finns det inte hiss eller rulltrappa och Japanerna tycker man är i vägen. Men, jag är ju dum turist, jag kan inte de oskrivna reglerna:) det gik helt okey, inte jättelätt att hitta vart och hit man skulle åka eller köpa biljett men, det löste sig..
(Kanske inte så dum turist ändå! HA!) 

Shibuya erbjöd kvarter efter kvarter med shopping och restauranger!  
Hur kul som helst att gå och kika! 

Hittade en ny favorit affär som jag kan tipsa alla som älskar pyssel och bra-att-ha saker. Över 10 våningar med ALLT du kan tänka dig i kort, papper, tyg, pärlor, lera, pennor, färdiga grejer och göra-själv saker! Du hittar allt för bröllop, jul, födelsedag, maskerad.. You name it!! Herregud, det var som att vara i himlen och vända! 


Allt för ett fint paket.


Allt får att hålla dig ung och vacker! 

Som denna, ögonlocksgymnastikredskap:) 
Ett måste! 


Tokyu Hands heter butiken! Ett självklart stopp, men ha tid för det är svårt att ta sig därifrån:) 

Efter att ha tillbringat 2 timmar här och slitigt mig för att Axel behövde äta styrde jag mot Harajuku som också ska vara mysigt med en massa shopping och strospotential! 
Men, utan karta är det inte lätt att hitta och på vägen fanns så mycket annat att se. Plötsligt kom jag till Yoyogi Park som jag blivit tipsad om. Det var ljuvligt att promenera runt där. 
Som att traska in i Slottskogen! 

Efter en promenad där var det dags att åka hem till hotellet. Jag lyxade till det med taxi, vilket va dyrt, ca 250:-. ( o vet ni, precis när jag hoppat in i taxin körde vi igenom Harajuku! Så nu vet jag vart det ligger :) 

Det får bli mitt mål på måndag! 

Nu ska vi snart ut och äta med Anders kollega, han har med omsorg valt restaurangen Lilla Dalarna, en av 2 svenska restauranger i Tokyo. Varför ta seden dit man kommer och äta Japanskt :)? Hahaha, ja det blir spännande, en upplevelse det med :) 

Kram på er! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tuvis hade dött en smula av att få vara i den butiken!!!

2013-11-10 @ 20:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0