Vart e poolen??


I lördags, då det var typ 35gr varmt och 120% luftfuktighet, fick vi för oss att istället för att löga oss vid poolen skulle vi ta en långpromenad! Bra ide! 👍

Det blev en svettig promenad på ca 2,5 timme och ett tag trodde jag faktiskt jag skulle svimma! 
Det var dock väldigt skönt och roligt för vi tog oss lite nya vägar. 

Vi började med att gå in i ett nybyggt compound mitt emot Cool Docks som var flådigt värre. 
Det är ju lustigt ( och lite skrämmande ) att vi västerlänningar kan ta oss in överallt genom att peka, prata så de inte förstår och låstas att inte förstå. In kom vi och skåda vilken oas som mötte oss! Fint som snus, säkert dyrare dock :)


Efter det häpnades vi ännu en gång över ytterligheterna i denna stad då vi kvarteret bakom kom in bland de hus som inte riktigt hade samma budget. 






På vår promenad ramlade vi plötsligt över en superstor barnaffär som sålde allt möjligt och många importerade märken så som Libero, Stokke, Skiphop, Avent mm. Bra att veta att det finns en till :) 


Ligger här :


Jag säger det igen och har sagt det förut, dessa ytterligheter för att man kan vandra den här stan i timmar, dagar och år utan att tröttna! 

Kram


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Ja kontrasterna vet vi ju som bor eller har bott där alltid kommer att finnas, och jag håller med dig. Shanghai tar ALDRIG slut.....man kan gå hur långt och hur länge som helst. Det tar aldrig slut. Annat är det här hemma i Svedala.....helt plötsligt så tar det slut!!!!
Ha det gott min vän och hoppas ni får en underbar sista tid i denna fantastiska stad innan ni flyttar hem.
Många kramar till er alla 3

Svar: Hihi, ja det är lite skillnad :) men du, vi hann ju aldrig krama hej då! Hoppas det känns bra! Vi ska njuta! Hoppas vi ses relativt snart! Kramar till er från oss!!!
Kristinkakaishanghai

2014-08-28 @ 00:06:27
Postat av: Marianne


Håller med ...älskar promenader i Shanghai. ALLTID noterar man något spännande.
Nu förstår jag vad du menar med att de första bilderna blir förstora och liksom går utanför. På blogg.se finns det ett forum.....ställ frågan där så kanske någon vet hur du ska göra för att åtgärd.
Vänliga hälsningar
Marianne

Svar: Tack Marianne! Vad bra, det ska jag göra!! Syns snart! :)
Kristinkakaishanghai

2014-08-28 @ 09:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0