Hur ska jag kunna återberätta...


.... En av mina största reseupplevelser med ord? Det är omöjligt! 

Jag låter bilderna tala!


Dag 2:
Vi tar vårsolens längsta linbana (6,7km) upp till Tianmen mountain. Här ska vi gå längs svindlande gångar utanpå berget ca 1300m upp, vi ska gå glas-promenaden vilket betyder ungefär samma fast med glasgolv så du ser rakt ner... Vi ska också ta stolslift upp till högsta punkten ( nästan 1600m) och till sist, vandra 999 trappsteg upp till himmelens port! 


Bussvägen upp med 99 krökar...
 Det var svängigt värre :)


Med Axel på ryggen kändes det faktiskt lite läbbigt med bara ett staket från ett långt fall... Kan han ramla ur? Sitt still!! 


Glas-promenaden... Inga ord behövs..


Att binda röda tygremsor med budskap på är populärt och ger en tur och lycka i det mesta.. Därav flera tusen! 


Innan vi påbörjade en svettig bestigning.. 


På väg upp fick jag många applåder, tummen upp och hejarop för att jag bar Axel på ryggen. Kändes nästan som jag var i ett marathon och nära mål. Men fö mig var det nästan som det, man fick upp pulsen rejält! 


We did it!! 

Efter detta var vi så slut så tanken på att vänta till kvällen vid berget för att se showen The Fairy Fox lady, som ska vara fantastisk fick oss att storkna. Det blev en lugn kväll på hotellet istället! 

Trötta men lyckliga och helt 
överväldiga av en fantastisk dag!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0