Pottery class


Idag har jag spänt min konstnärliga 
ådra och vart på keramik kurs.
 Ojojoj, 2 timmars stress! 
Först ska man lyssna på hur man ska göra, sen ska man komma på vad man ska skapa och sen ska man få ihop ngt snyggt när halva tiden har gått! 
Haha, det blev nog inte så vackert 
men kul och avkopplande. Jag gick folkhögskola för en herrans massa år sen, konstlinjen. Då hade vi keramik kurs. Trodde nog lite känsla skulle finnas kvar, men nä, det var att börja om från skratch! 

Jag fick dock en härlig dejavu och saknar med ens mina fina vänner Marina och Frida som jag delade mitt allt med under det året. Miss you girls! 


Konstnären själv! 

Resultatet...

Det blev ljuslyktor. Med hål i. 
Jaja, meningen är väl att det ska se handgjort ut ( även om jag är mer för "stöptaisammaform"-konceptet eller "jagärsåduktigsåjagkanskapafleraexaktlikaförhand" när det gäller såna grejer) 

Nu ska de bara brännas, färdiga resultatet kommer om ca 2 veckor! 

Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0