Uber - en räddare i nöden?


Har precis laddat ned Uber, den internationella taxiverksamheten där du beställer din bil via en app. Regniga sagt i Shanghai kan detta vara en "lifesaver" har jag förstått. Och jag vet, jag är sjukt sen med att testa denna, verkligen ingen nyhet, men tummen är svår att få ur ibland. 

Idag ösregnar det, men idag har jag tur att ha chaufför! På väg till Four Season för möte inför Svenska Klubbens julbord. Uber får jag testa en annan dag, men nu har jag i alla fall registrerat mig, tog vara nått år eller så :) 

God dag på er! 


Här är den. Du ansluter ditt kort till appen, på så vid behövs aldrig kontanter. Sen kan du lätt se hur många bilar som är i "ditt" område och hur lång tid de tar tills de kommer. Du kan också beräkna pris innan beställning 
(självklart dyrare än en vanlig taxi, men inte så mycket) och välja storlek på bil! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0