Dumplings, stekta VS kokta..



Jag har inte ätit så mycket dumpling innan, tyckt det vart lite halv-gott sådär... MEN, det handlar om att hitta dumplings som passar dig! Det finns tjocka, tunna, stekta, ångkokta, med kött, med grönsaker, med räkor...
...you name it! 

Efter att nu vågat mig på att testa lite olika så har jag bestämt mig, stekta Dumplings i hörnet av Guangyuang Lu, de är godast!

Var dock i mitt prov-stadie på Din Tai Fung, vilket är en kedja som fått en stjärna i Guide Michelin för sina Dumplings.
Den är värt ett besök , särkillt med gäster, men för bara mig, då är hörnet på Guangyuang bättre.
På DTF beställer du olika bambukorgar med dumplings,
vi beställde ca 5 korgar med 5 i varje.
Totalt med dricka gick det på 450:- för 4 pers.
I hörnet av Guangyuang får du 20 st för 10:-.
Men då får du äta dem i handen eller ta med hem :)

Din Tai Fung:
http://www.smartshanghai.com/venue/4534/Din_Tai_Fung_shanghai



På DTF får du en beskrivning i HUR du ska äta dessa ångkokta dumplings.

SNABBLEKTION:
Lägg Dumplingen på skeden, bit ett hål i den så buljongen rinner ut på skeden,
sug i dig buljongen, och ät sen upp resten.. Smaskens!

Smaklig måltid!
KRAM






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0