Ny blomstermarknad..



... ja den är ju inte ny, men för mig är den det.

Jag, Martina, Barbara coh Cathrine tog en taxi (mitt i fredagens rusningstrafik, BAD CHOICE) och efter lite blomsterhandel hittade jag och Martina övervåningen full med julpynt, inredning och andra nödvändiga grejer :) Wiii, som barn på julafton sprang vi från affär till affär... Barbara & Cathrine tröttnade och åkte hem...:) Till slut fick vi sätta skygglappar på för att överhuvudtaget komma hem på kvällen ! Upplyftande med upptäckande :)


KRYSANTEMUM KANSKE?



Kuddar, lite festligt (eller sjukt irriterande) att hitta en butik med massor av häftiga kuddar, längst in i en marknad, och så kostar de 5000 spänn!! VEM åker till en skitig marknad  och köper en kudde för så mycket! Galet!

Adress: 1148 Changshou Lu, near Wanhangdu Lu
长寿路1148号,近万航渡路
http://www.smartshanghai.com/venue/1897/Caojiadu_Flower_Market_shanghai

TÄNK PÅ: Trots att det står Jing'An som område ligger den ganska långt från templet..var mycket längre än jag trodde. När ni kommer dit kommer ni först till lite mer butiksliknande blomsteraffärer, i det huset ligger inredning och pynt på övervåningen.. Ska ni köpa snittblommor så gå till höger om det huset en bit bort, då hittar ni grossist-huset, mycket billigare!!

kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0