En fredag eftermiddag..



I fredags blev det lunch på AMOKKA
201 Anfu Lu, near Wulumuqi Lu
安福路201号, 近乌鲁木齐路
De hade en massa gott att välja på så där blir fler besök.

2 dörrar ifrån ligger Baker & Spice
1/F, 195 Anfu Lu, near Wulumuqi Lu
安福路195号1楼, 近乌鲁木齐路
De har nog det bästa fikat i stan, i alla fall som är anpassat för västerlänningar, och med min känsliga tunga för bakverk så är det svårt att imponera på mig. Men jag måste säga, än så länge är detta det bästa fiket för mig! De har en massa gott bröd som Danskt Rågbröd, frallor och Majsbröd. Alla bröden går att få skivade.
De är kända för sin Morotskaka men testa även citrontarten med bakad maräng på!
MUMS!
Och deras cheesekake, och deras wienerbröd, och deras Macroner...
.....åh gud vad jag blir sugen!!
Å så undrar man varför man inte går ned i vikt?? :)



Baker & Spice                                                AMOKKA

Anfu Lu är en mysig gata, här finns en hel del mysiga restauranger och butiker,
så är du i stan, ta dig hit och traska lite.

Kram o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0