Mahjongdax!

Ja, i fredags var det återigen dax att plocka fram sina Mahjong-talanger:) Vilka inte är så stora insåg jag, när jag fick betala efter varje runda! Som tur är så spelar vi bara om 10:öringar så det blir ju inga jätte summor, men för självförtroendet i spel kunde det ju vara bra med en vinst nån gång då & då...

Mahjong är ett slags kinesikst brädspel och spelas av kinseser över hela landet. Jag har hört att det är förbjudet att spela Mahjong ute på gatorna för folk spelar bort både hus och hem men traskar du runt i Shanghai ser du alltid något gäng med kineser som sitter och spelar. Det finns en hel rad sätt att spela Mahjong på och jag tror inte "vårt" sätt att spela är det rätta. Men för oss är det det :)

Vi pratar ju ganska mycket också när vi spelar Mahjong...det kanske kineserna också gör, då har vi en gemensam nämnare i alla fall :)


Vill du veta mer om spelet, följ denna länk:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mah-Jong






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0