Spa de Luxe

I våras unnade jag, Sabina och Johanna oss en fantstisk skön dag på Apsara Spa. Det är ett Kambodjansk spa med en massa härliga behandlingar. Vi valde ett dags-spa där de bjöd på te, juice, lunch och fika och så klart en hel del njutning :) Jag var lite velig för jag tyckte det var lite dyrt, men oj, vi behandlades som prinsessor!

Kl 11.00 var det dags att börja. När vi kom dit fick vi slå oss ned och välja oljor, skrubbar och inpackningar för dagen. det fanns uppfriskande, lugnande, energigivande m.m. När vi valt det blev vi visade till våra rum. Sabina och Johanna fick ett dubbelrum och jag ett enkel rum. Först var det fotbad med rosenblad, samtidigt som jag fick en nack och huvud massage. Efter det fick jag byta om och lägga mig för att bli totalt renskrubbad. Därefter fick jag en skum inpackning av hela kroppen som jag tror de kallade wrapping. Det innebar att de smetade in hela mig i en kall sörja, med lite banan i tror jag minsann. Sen plastade de in mig och drog på mig en "värme säck". Där i fick jag ligga och svettas i, ja det kändes som en 45 minuter typ. Under tiden fick jag självklart en underbar huvudmassage :)

Sen var det dags för lunch! Vi möttes upp i ett privat rum där vi blev serverade en fräsch sallad. Smaskigt! Efter det var det dags att gå tillbaka till sitt rum för ansiktsbehandling. Nu gjorde de inte riktigt som man är van vid i Sverige, det var inget kläm av pormaskar och skubb och grejer utan ca 4 olika masker efter varann. Men det var väldigt skönt, och väääldigt avkopplande.

Till sist var det dags för Maniky och Pedikyr de Luxe. Detta fick vi göra tillsammans alla tre samtidigt som vi fick lite "tjöt-tid" :) Då var det masker på armar och ben som okså blev inlindade
i plast och sen i satta i "mini värmesäckar".
herregud, man var helt genomsvett efter ett tag!

Avslutningvis målade de naglarna på händer och fötter. Snacka om totalrenorvering!

Summan av kardemumman, visst det var en dyrare upplevelse men helt fantastisk.
Johanna köpte dessutom Enjoy-häftet som har en massa erbjudande på restauranger, spa, butiker m.m. vilket gav oss en bra rabatt alla 3. Tack Johanna!!

Vill du besöka Apsara Spa så ligger det på :
457 Shanxi Bei Lu near Beijing Xi Lu
陕西北路457号,近北京西路
Phone 6258 5580
Besök deras hemsida, där har de behandlingarna och dessutom alltid ett erbjudande som brukar vara ganska bra pris på!

http://www.apsara.com.cn/

NJUT VARJE MINUT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0