Förnya visumet..

..ja, efter denna dagen får jag väl ge mina erfarenheter så det kanske kan hjälpa andra :)

Det gick hyfsat bra ju, ända till de kom på att polisen bara registrerat mig
på Grand Gateway fram till 3 Maj.

Då fick jag åka hem igen och fixa nytt papper..
Det skulle ta en timma, när jag kom och skulle hämta det hade de ändå skrivit fel datum så..
en timme till, SEN hade jag vad jag behövde!

Och då gick det smidigt igen...förutom att då var det ju en massa nummer före mig..
så framåt halv 2 var jag klar!

Så här kommer tipsen

Åk dit vid 9 när de öppnar
Du ska upp till våning 3
Se till att ha med kopia på registering från polisen i området du bor.
Datum för hur länge är skriven på adressen ska räcka minst 2 veckor efter att ditt visum går ut.
1 st foto ( finns fotograf där så du kan fotas för 25Rmb på plats, 1 våning.)
Passet ( det behåller de under processen så se till att du inte behöver det)
Priset är 168 Rmb för det hela, du betalar när du hämtar det.

du kan välja att hämta ut allt ca 1 vecka senare eller få det hemskickat för en mindre summa.
( ska du få det hämskickat måste du gå till postkontoret bredvid för att
få ngn slags formulär, det gjorde inte jag)

Du kan ta 9:ans tunnelbana till ändstationen Middle Yanggao Road.
Ta exit 4 upp och följ MingSheng Road till nr. 1500.

Annars är adressen:

1500 Minsheng Lu,
corner of Yingchun Lu
民生路1500号

Ja det var nog allt jag kan tipsa om...

( oh, ta med lite o tugga på, kan ju ta lite tid innan man komemr fram och
cafeét hade inte mycket att erbjuda mer än dricka och kaffe...)


Lycka till!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0