En ännu skönare söndag..


Underbart väder = långpromenad
Det tyckte nog alla andra också för det var fullt i parkerna :)
Fotografer, dansare, körer, familjer, gamlingar..ja alla tog sig ut!
Det var vår i luften!!



Vår park...



I solens strålar :)


Modefotografer...


och modeller såklart!


I en antikaffär hittade vi Wasa-skeppet..(står faktiskt till och med på skylten)

SEN....bakade jag semlor för första gången!
O gud, så goda det blev...(om jag får säga det själv ;)


Vi är ju lite dåliga på att planera, så när mamma snällt påpekade att det var fastlagssöndagen så blev det snabba bullar så att säga:) Att sätta en deg...

Vi bjöd upp grannen Gustav på fika, men.. det tar ju längre tid än man tror att jäsa och knåda så fikan blev en kvällsmat... Semlekvällsmat :) MUMS!!

 

(måste också säga att det är ju ganska jobbigt att knåda för hand...)

kram

 


Kommentarer
Postat av: Katarina

Åh, så goda semlorna ser ut! Jag ska försöka baka några imorgon. Även om de har mycket goda bakverk här i tyskland så saknar jag semlor. Semlor is the best:-)

2012-02-20 @ 20:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0