Heja Sverige friskt humör!


Så var firandet över!
Sveriges nationaldag har passerat och lämnat en
hög av svenskar fyllda med sång, mat och patriotiska hurrarop!

Dagen började med bootcamp som vanligt, sen följde lunch med Svenska Klubben.




Inte en helt vanlig syn på Shanghais gator!









Äppelpaj med vaniljsås från Ikea. jag försökte få dem att göra smulpaj.
Översatte recept och instruerade men de var SÅ nervösa att vi inte
skulle bli nöjda så det blev Äppelpaj goes Chinastyle.
Ganska svenskt ändå. Gott!

Kvällen fortastte med körsång på Svenska Konsulatets firande på Four Season Hotel.
Konsuln höll tal, skålade och kören sjöng.
Probelemet är att så fort plasten tas av från buffén är det störts intresse för mat och inte för kör,
så med ett högt sorl, tuggande, smackande och en och annan rap i lokalen så sjöng vi för full hals.
Vackert? Ja, det sas så, men jag undrar ja :)









Jag drogs ju med en gång till bakverken så klart!
Men det var mycket god svensk mat så som
köttbullar, janson, toast skagen, knäckebröd m.m.

Sen fick jag finaste hälsningen från familjen!



hej hej Papi!!



Puss och hej från lilla mej!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0