Ingefära är svaret!

 
..på nästan allt om man frågar kineserna.
Särskillt om man går till en TCM doktor.
 
Helst ska man dricka färskpressad ingefära.
Min vän Eva körde stenhårt med det, 1 dl varje morgon.
Gör du det fortfarande Eva?
Jag smakade en teskeds-spets och höll på att avlida!
 
Men, vem vet, jag kanske kommer ångra en dag att jag inte tog en dl varje morgon!
 
Man kan ju dock små-starta med Ingefärste.
Skivad ingefära och honung som får koka upp i vatten.
Bra för ond hals.
 
Man märker dock att det är poppis här
 
kram

Kommentarer
Postat av: MiaEMiaE

Drack hon en hel dl? Gulp! Eva är tuffaste kvinnan EVER! Saknar henne här i Shanghai..

Svar: Ja, visst är hon! Järnladyn! :)
Kristinkakaishanghai

2012-11-24 @ 07:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0