Middag på Sir Ellys

 
Lördagkvällen skulle vi festa till det lite, det var ju ändå sista lördagen innan pappa åker!
 
Försökte boka på Mr and Mrs Bund men det tidigaste bordet de hade var 23.30!
har de verkligen öppet så länge? Vem vill äta en gourmetmiddag då?
 
Så, jag bokade in oss på Sir Ellys på The Penninsula
(det var där jag fick baka min födelsedagstårta)
 
Vilket ställe!
Fantastisk miljö och hög service.
+ en underbar utsikt över The Bund.
 
Vi började dock med en drink på Peace Hotel och deras jazz bar.
Den har vart igång sen 1930 talet och mellan ca 7-9 så spelar jazzgubbarna som spelat där sen dess.
De är underbara att titta på! (inte lika underbara att lyssna på, osynkade,
lite halv falskt, men det är det som är charmen med det hela!
 
Vidare till Sir Ellys
 
Varmrätt, fisk (black cod) med Bouillabaisse sky.
Dessert Aprikos Cheesecake med aprikosskum

Min fina kavaljer :)
 
Maten blev dock lite av en besvikelse,
motsvarade inte riktigt våra förväntningar.
 
Men mysigt hade vi :)
 
kram

Kommentarer
Postat av: Katarina

Det viktigaste är inte vad som står på bordet utan vem som sitter på stolen, hihi!! Stor kram

Svar: Ja vännen det har du helt rätt i! Hoppas resan hem gick bra! Kram kram
Kristinkakaishanghai

2012-11-13 @ 15:29:42
URL: http://www.katarinaicologne.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0