Uppdatering från Singapore...

 
Med lite begränsad internettillgång så kommer en liten uppdatering från härliga Singapore!
 
Tänk att leva i detta klimatet året runt..typ 29 grader minst..all day..all night :)
 
De två sista dagarna har jag spenderat med mer vandrande & strosande..
 
I förrgår promenerade jag till Little india. Vilket underbart område!!
Jag fann ro på något vis att strosa runt i buller och tut bland färglada byggnader
och kvinnor, unga som gamla, i sina fantastikt vackra dräkter! De är som i en film!
 
När jag senare kom till ett av templen blev jag helt tagen!
Jag hade nog kunnat tillbringa hela dagen där!
 
Barfota flöt jag in i lugnet i templet och studerade i ro
folk som satt ner, låg ned, tillbad, offrade, fick vit färg duttade i pannan av
män i skynken och gjorde lustiga tillbeds-mantran...
 
 
Efter denna underbara stund där jag allvarligt funderade på att
konventera så traskade jag vidare i kvarteren, och tog mig mot ett
nytt kvarter jag läs om som heter Kampong Glam och som verkade mysigt.
Detta område låg i de Malaysiska kvarteren.
Men som man kan gå bort sig... efter 1 timmes traskande i ett område litet som
mitt kvarter hemma i Shanghai utan att hitta det var jag på väg att ge upp...
Och plötsligt... gatan bakom där jag traskat runt och letat förgäves låg det..
 
Att man kan gå runt så mycket och leta och missa en enda gata..
Häftig gata! Med massor utav småbutiker som bjöd på lokala designers!
Värt ett besök, nu när man äntligen hittade det! :)
 
 
Svenskt fika! Ja, det trodde jag när jag på kanelbullens dag,
dagen till ära, tog mig till Fika för att få en bulle..
Men icke, inte svenskt mer än på menyn, inget att köpa..
Anledning..hon som bakar har nyss fött barn.. Jaha, okey,
då serverar vi äckliga moussetårtor så länge.. :( Nä, bu för det!
 
 
Oj vad mycket man hinner med...Resten av dagen kommer i nästa inlägg!
 
Tjolahopp!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0