En dag i mitt liv...

I går skulle jag & Per (min kollega i SK) beställa visitkort m.m.
Detta skulle vi gjort för länge sedan, men inte riktigt fått tummen ur. Ni förstår snart varför...
Först hem till Per för att fixa i ordning alla filerna.
Sen drog vi till ett printer-ställe där jag tryckte mina visitkort.
 
Jag tänkte, det gick ju bra så detta borde nog också gå bra..
Väl där pratade de inte ett ord engelska (eller ville i alla fall inte).
Efter att ringt Shanghai Helpline ( som du kan ringa när som på dygnet
och få hjälp med översättning m.m. Telefon 962288) fick vi reda på att de absolut inte
hinner ens ta en beställning innan ledigheten (som börjar på måndag)
Så vi gick vidare!
 
Nej, rättare sagt, jag rinde Anders och frågade om inte vi kunde trycka
på samma ställe som E-plan trycker sina.. Anders skulle kolla.
På väg därifrån tyckte jag att vi kan väl kika in i gränden och se om vi hittar ngt tryckeri... OCH VIPS!
Där fanns en, som inte förstod ett dugg engelska men efter 3 timmar med Shanghai helpline,
teckenspråk, mina fåtal kinesiska ord och google translate så hade
vi beställt folders, visitkort, medlemskort och Roll-Ups.. Har man bara lite tålamod så!
 
 
 
Per gjorde sig hemmastadd under tiden och öppnade eget :)    

I går förmiddag fick någon i Grand Gateway god lunch!
 
        
   
Var bara tvungen att fota de otroligt snygga stövlarna framför mig i måndags :)
    
 
Styrelsemöte med SK på Glamour Bar, inte dåligt.
Vi planerar en Glamour kväll den 3 november för Svenska Klubben
så vi var TVUGNA att välja ut cocktails för eventet.. Jobbigt!
 
Ja, vad ska man säga..vissa dagar är jobbigare än andra! Puh..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0