Tisdag = BRA!

 
Efter att skrivar problemet löst sig så kunde ju bara dan bli bra!
Jag träffade Maja-Stina med Oliver och fick mig en gosstund!
Vi träffades på en grekisk restaurang för att luncha...
Efter ett antal pruttar och klabb i Olivers blöja
( utan att ha ngt att byta med) så tog vi med oss maten hem till
Maja istället så jag fick se deras lägenhet.
Mitt i Franska hittade vi lugnet :)
 
Efter maten gick vi vidare till Yongkang Road, en gata som jag har gått förbi ett
flertal gånger och bara tänkt, jaja, ännu en kinesisk gata..
Men ICKE! Det var värsta mysiga gatan med franska cafeér, bagerier, fish and ships, sushi..
Fantastiskt!
 
Det är så underbart att man efter 2 år i Shanghai forfarande
kan upptäcka saker som ger en gåshud!!
 
På La Boulangerie delade vi på små delikatesser, för 9 spänn styck!! Billigt!
Och kaffet serverades i svensk mugg..hihi..festigt,
de hade ingen aning om vad som stod på muggen eller vad det betydde :)
 

 
Söta Oliver & Maja-Stina
( by the way, Maja som är super duktig på musik och regissering m.m. åker till Sverige i oktober för att spela upp Fröken Jolie med sin ensamble från Kina. De gör en Pekingopera av det hela, så det kommer bli superhäftigt. De kommer bland annat till Växjö. Passa På!!
Mer info hittar ni här:
 
Sen var det dags att bege sig hem & göra sig fin för min date!
 
Middag på Hai by GOGA. MUMS!!
Här beställer man " smårätter" och delar på.
Inte så små (vi delade på 2 vilket var tillräckligt)
 
    
2 av våra favvos, Bluecheese and baconsallad & Goga Sliders med
fries friterade i ankfett och med tryffel på.
JAG VET, låter asäckligt men det är ASGOA!!!
 
http://www.smartshanghai.com/listings/?search=hai%20by%20Goga
 
  Sen var det dax för MAROON 5!

 
Grym konsert! Vi hamande i en drös med tonårstjejer så skriken ven runt (och i) öronen!!
Och ljusstängerna man kunde köpa utanför fladdrade framför ögonen och runt huvudet..
Man kände sig ofrivilligt lite gammal...
 
Men som sagt, Bra konsert!
( Lite konstigt va att de spelade typ 6 covers, vilket jag tänkte
inte så stora artister vill göra..vill man inte spela sitt egen material då??)
 
Ja, en fantastisk date med en fantastisk kille!
(Jag brukar inte gå hem med någon på första daten
men det gjorde jag just denna kväll :)
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vilken toppendag!!

2012-09-28 @ 09:49:56
URL: http://www.katarinaicologne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0