Ginger by the park

 
Hade en mysig lunch med Lena härom dagen på Ginger by the park.
Mysigt ställe och väldigt god mat!
Vårrullar med räkor och mango, pomelosallad med räkor och chili
och hummus med pitabröd
 

I går kväll köpte jag med en massa frukt hem för att frossa, bland annat mango.
Jag tycker det är så himla meckigt att dela en mango.
Den stora kärnan i mitten, känns som man inte får ut så mycket på frukten och så himla kladdigt.
 
Någon som har tips om hur man smidigt skivar en mango?
 
Tills dess är det ju en himla tur att det finns färdigskivad på Olé!
 
Thank´s god!
 
kram

Kommentarer
Postat av: elisabeth

Haha, det finns iaf ett lättare sätt att dela mango! Ställ mangon på högkant, skär i mitten neråt, när du känner att du skär i kärnan vinkla ut kniven ngr mm o fortsätt skära neråt, gör samma på andra sidan kärnan. Blir det mycket fruktkött på sidan av kärnan kan du skära bort det åxå. Vill du dessutom få ut bitar ur den halverade mangon så skåra fyrkanter/skivor i fruktköttet, vräng mangohalvan o voila du har en "igelkott" ;-)

Svar: TACK Elisabeth! Hihi, vilken tur (eller otur) nu kan jag göra det själv...:) Var nog mest lathet trots allt ;) Hur mår du/ni? Det var så länge sedan!! Kanske vi kan hinna med en date innan jag åker igen? Åker den 13 maj.. Kram
Kristinkakaishanghai

2013-04-26 @ 01:13:06
Postat av: Katarina

Ole, räddaren i nöden. Nära och bra men dyrt. Då, iallafall ;-)

2013-04-26 @ 14:07:21
URL: http://katarinaicologne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0