HotPot!

 
Jag har aldrig varit på hotpot, trots att jag bott här i över 2 år.
Ajajaj, illa illa.
 
Så igår tog Anders med mig och mamma på HotPot-lunch.
 
Hotpot är alltså typ som en fondue för att förklara det enkelt.
Man beställer in olika tillbehör att koka och
sen vad man vill koka i för typ av sås, tomat, spicy, skaldjur etc.
 
Så, först fick man kryssa i vad man ville koka i sin hotpot.
 
man fick ett fint förkläde så man inte skulle spilla, och som ni ser på bilden,
mobilen i en plastpåse så den höll sig ren och fin...
 
Vi beställde en stark del och en med tomat, båda var jättegoda.
Dock tappade man smaken för den lite milda efter ett tag:)
 
Sen sänkte man ned sina tillbehör i små behållare.
Vi körde på majs, kött, blomkål, köttbullar, krabbollar m.m.
 
Det var supergott och det är ju också väldigt socialt, man käkar, pratar, delar...
Bäst var nog köttet och majsen, men nästa gång ska vi prova nudlar,
då kommer nudelmannen och gör nudeldansen för en :)
..det lovade vi Roger, vår engelsktalande servitör!
 
Hotpots finns över hela staden, den vi var på kan jag inte namnet på
men låg i varuhuset bakom oss (tror det heter Bailian Shopping Mall)
Ingång till höger om GAP, hissen upp till våning 5.
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Karin O

Då är vi två, eller ja... nu bara en:)

Svar: hihi, jag kan ta med dig på detta äventyr ngn dag! En tjejkväll med Hot Pot kanske? Kan det bli bättre :)
Kristinkakaishanghai

2013-04-07 @ 15:48:20
URL: http://kakansemlanoliven.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0