Guacc Master!


Härom kvällen åt vi tacos. 
Anledningen till att vi äter tacos är oftast att vi är extremt sugna på guacomole. 
Vilket jag faktiskt gör riktigt bra! 

Nästan så jag kan kallas guacc-master och kunna jobba enbart med att tillverka guacomole! 


Jag gör lite på måfå så har inget exakt recept utan man får smaka av lite men här är grunden:
2 avocadon 
Saft av 1/2 citron
Olivolja
Färsk koriander
1/4 gul lök
1/2 röd chili
Mald kummin
Salt
Peppar
Vitlök

Börja med att mosa avocadon med oljan och citronen. 
Blanda sen i rest. Ingredienser. 
Knepet för att få den riktigt god enligt mig är att låta avocadon va i lite större bitar så guaccen blir lite chunky MEN att allt det andra ska vara riktigt finhackat. 

Vill man dryga ut guaccen lite kan man addera hackad tomat. 

Smaklig spis/ guacc-mastern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0