Bland galna människor och äckliga husdjur!


Ja men hej! Det var några dagar sedan nu, jag har inte skött mig :) 

Sorry men har haft en del annat att syssla med. Vi kan väl säga som så att ankomsten till Shanghai som jag såg fram emot inte blev som jag tänkt riktigt.. 

Det börjar med vår "stalker". Okey, det är ju att överdriva lite men det var faktiskt ganska obehagligt. Vi har alltså en kvinna som vill att vi ska lämna över lägenhet vi bor i till henne för att han som äger den är skyldig henne pengar. Hon kan inte för sitt liv förstå att det inte har med oss att göra och att vi inte bara kan lämna över en lägenhet sisådär! Snacka om trög! Så i torsdags morse, vår första dag här började hon ringa på dörren kl 07.00 och höll på så till typ kl 9.. Hon vägrade att gå utan barrikerade sig och sin vän utanför dörren. När Anders gick till jobbet åkte hon med honom ned och skällde på honom hela vägen till bilen, för att sen gå tillbaka upp för att tracka mig! Något obehagligt! Tack och lov och gode Gud i himmelen så har hon inte vart tillbaka mer sen men varje gång nån plingar på dörren eller man hör ngn vi hissen blir man ju stel... 

För att inte då nog av envisa varelser märkte vi i fredags att vi fått ohyra i hela köket!!!! Blääääk! Jag som HATAR kryp! 

De är små små små ( typ som en halv liten myra) och ljusbruna. Kan inte säga va det är, en blandning mellan myra och bagge och kommer från alla hörn och är i alla skåp! Hur mycket du än städat o torkar så kommer det fler!! 

Nu har de börjat minska i antal men fortfarande finns de där. Vad tror ni jag drömmer om på natten??! Det värsta är ju Axel som kryper runt på golvet.. Hur många har han fått i sig?? 


Är det ngn som vet vad det är och vad man gör åt dem så tipsa gärna så fort som möjligt!!!! 
Har sprayat med ngn typ av Radar och ställt ut dosor, hoppas att det successivt hjälper! 

Ja, så där har ni förklaringen till varför mitt bloggande legat på is några dag :) 

Håll tummarna nu ( o be en bön ) att både tant o djur håller sig borta så vi kan börja njuta av tiden här! 


Kram

Kommentarer
Postat av: Marina

Men fy fabian va äckligt.... Blä...

2014-08-11 @ 22:34:29
Postat av: elisabeth c

Stackare!!! Kontakta hyresvärden alt er agent ang båda odjuren (tant+småkryp). Hans/hennes ansvar :/ Lycka till!

Svar: Ja vi har gjort det nu, de kommer o sprutar hela köket på måndag! Hoppas det hjälper! Är ni kvar i SH förresten?! Det var så länge sedan!! Kram!
Kristinkakaishanghai

2014-08-12 @ 23:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0