50 shades of pain..


Brännande, stickande, ilande och bultande. Jag insåg när jag igår var på TCM ( traditional Chinese medicine) att det finns inte en sorts smärta utan flera lager av värk. Gemensamt nämnare = alla gör djävulskt ont!!

Rebecca & Paul är relativt kända bland oss västerlänningar. Många går dit för behandling varje vecka och har faktiskt fått hjälp med både dåliga magar, onda axlar, diskbråck mm. De ger akupunktur, akupressur, cupping, diverse tryck och slag mm. 

Jag tog med pappa för 1,5 år sen men då var jag gravid, så jag satt och mös åt pappa som plågades på britsen framför mig. Nu tänkte jag att det var dags att prova. Var det verkligen så illa som han påstod..? 

Japp! 

Såhär dagen efter är jag öm här och där och blåmärkt på både mage och ben. Men, man måste ju testa! 

Så, hur ska jag nu bli sv med värken i magen och foten? 
1. Bada fötterna i hett vatten med salt och vinäger, en halv timme varje dag.
2. Inte dricka kaffe.
3. Inte äta kallt som sallader mm.
4. Gå minst en timme om dan
5. Banka mina ben 5 min efter varje måltid.
6. "Kamma" ben och mage varje dag 
(med typ en sten eller liknande) 
7. Värma magen med värmeplåster

Inom en timme efter behandlingen hade jag satt i mig en kall grönsakswraps och kaffe... Wooops! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0