Tabata


Jag har även provat träningsformen Tabata hemma på vardagsrums golvet idag. Det går ut på att man kör styrke- eller konditions övningar i 20sek och vilar 10sek, sen upprepar man det 8ggr. Så totalt blir det ett set på 4 min. Snabbt och enkelt tänkte jag, Axel kan leka på mattan så länge. Men, inte ens 4 minuter kunde han hålla sig ifrån att totalt bryta ihop och just under de 4 minuter vilja ha all uppmärksamhet! Men men, jag han 4 set i alla fall. Alltid ngt. 
Idag körde jag rygglyft, planka, benböj och hopprep, men man har ju ide' torka på vad man ska göra gör övningar. 

Har du testat Tabata? Kom gärna med förslag på övningar och hur du brukar lägga upp det! 

Häpp! 


Kommentarer
Postat av: E

Bra och rolig träningsform.
Några tips: sidoplankor, dips, knäböj m vikt, squarts, armhävningar, höftböj.. Googla lite övningar. Jag tar mina ifrån Charlotte perrellis träningsböcker och bodyliscious.

Lycka till fina du.

Kram

2014-02-10 @ 21:27:09
URL: http://ecarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0