Bak mode!


Har länge funderar på att försöka mig på att baka macroner. Fransk variant av biskvier kan man säga, fast botten och lock av maräng med mandelmjöl och en god tryffel emellan. Smakerna går att göra i all oändlighet och o min bok...


... Hittade jag ett smarrigt recept med lime/mynta som jag fastnade för. 
( för er som inte vet,
 jag ÄLSKAR mynta!!) 

Dagen till ära hade jag köpt en Macron-matta, den använder man för att få fina släta kakor ( vilket verkar vara det trixiga med Macroner ) o de blev verkligen fina, jag gjorde en sats på mattan och en på bakplåtspapper och det går inte ens att jämföra resultatet. 

Det blev mini-Macroner denna gång. 


O ja, om jag får säga det själv sö blev de faktiskt GÖR-goa! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0