Mooncake festival

 
Igår var det mooncake festival eller mid-autumn festival, som det också kallas,  i Kina.
Detta firas med ledighet och genom att fira med familjen.
Man äter också då de otroligt populära mooncakes
som man ger till varandra.
(bland kineser, oftast inte så uppskattade av västerlänningar)
Det finns stora och små med alla möjlig smaker.
Kött, grönsaker, nötter, glass m.m.
 
Det är inte ovanligt att man får dessa i present av chaufförer,
ayis (hushållerskan) kunder eller kollegor.
Så var det för Lena, som tog med sig en stor kaka till mahjongen idag! 
Ingen av oss är direkt förtjusta i dessa (de är oftast väldigt söta)..
...men vi var ju tvugna att smaka! :)
 
O ja, jag kan nog säga att skulle det vara panik och jag är
dö hungrig så skulle jag kunna trycka i mig en bit.
 
 
 
Innehållet innehöll nötter, svarta och vita sesamfrön,
sjuukt mycket socker och lite grön..typ alger..
 
MUMS!
( det kunde vart värre! ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0